Katarzyna Pierwienis i Marek Masalski - Radio JARD

Gość Radia Jard

Katarzyna Pierwienis i Marek Masalski

22.10.2025 12 min.
Katarzyna Pierwienis i Marek Masalski

Na mapie Białegostoku pojawiło się kolejne miejsce do spacerów, rekreacji i relaksu. Zakończyła się rewitalizacja stawu na osiedlu Bema – inwestycja, która kosztowała ponad 3,5 mln złotych. Jak podkreśla zastępca prezydenta miasta Marek Masalski, to kolejny krok w kierunku tworzenia w Białymstoku przestrzeni przyjaznych mieszkańcom.

Remont stawu trwał 12 miesięcy, a prace zakończyły się we wrześniu. Uroczyste otwarcie nowego miejsca do odpoczynku i aktywności na świeżym powietrzu odbyło się 20 października. – To kolejne miejsce, po stawach Marczukowskich czy parku Antoniuk, które oddajemy mieszkańcom do rekreacji. Staw został pogłębiony, oczyszczony, powstały pomosty, wyspa z kładką, nowe nasadzenia oraz strefy relaksu z hamakami i huśtawkami – mówi Marek Masalski.

Na terenie znajduje się także plac zabaw oraz monitoring, który ma zapewnić bezpieczeństwo odwiedzających. Miasto liczy na częściowy zwrot kosztów inwestycji ze środków unijnych, co umożliwi realizację kolejnych projektów rekreacyjnych.

Moda na Białystok i Podlasie

Katarzyna Pierwienis z Regionalnego Oddziału Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego w Białymstoku podsumowała z kolei tegoroczny sezon turystyczny. – Od maja do września nasz punkt informacji turystycznej odwiedziło o tysiąc osób więcej niż w ubiegłym roku, a liczba grup zorganizowanych wzrosła do około 330 – zaznacza.

Turyści przybywają nie tylko z całej Polski, ale również z zagranicy – m.in. z Niemiec, Skandynawii, USA czy nawet Malezji. Największym zainteresowaniem wciąż cieszą się Pałac Branickich, szlak murali oraz trasy tematyczne, jak Szlak Dziedzictwa Żydowskiego czy rodzinny Szlak WidziMisiów.

Turystyka przez cały rok

Jak podkreśla Pierwienis, sezon turystyczny w Białymstoku wydłuża się – coraz więcej grup odwiedza miasto także jesienią. Punkt informacji turystycznej działa cały rok, a jego aktywność w okresie jesienno-zimowym skupia się na promocji lokalnych wydarzeń i przygotowaniach do kolejnego sezonu. – Na naszym profilu „Odkryj Białystok” co tydzień publikujemy zestawienia imprez i propozycji spędzania wolnego czasu. Obserwuje nas już ponad 22 tysiące osób – dodaje.