Zmiany w organizacji ruchu. Utrudnienia na drodze do Warszawy - Radio JARD

Wiadomości

Zmiany w organizacji ruchu. Utrudnienia na drodze do Warszawy

13.09.2024
Zmiany w organizacji ruchu. Utrudnienia na drodze do Warszawy

Od poniedziałku w związku z pracami przy węźle Białystok Zachód – łączącym S8 z S19 – nastąpi zwężenie jezdni drogi ekspresowej S8. Będzie to pierwszy z trzech etapów zmian w organizacji ruchu.

Zmiana organizacji ruchu będzie przebiegać w trzech etapach. W pierwszym, dwutygodniowym etapie jezdnia do Warszawy zostanie zwężona na odcinku ok. 440 m do jednego pasa ruchu (prawego). Wprowadzone zostanie też nowe ograniczenie prędkości – 60 km/h. Jezdnia do Białegostoku również zostanie zwężona na tej samej długości, z pozostawieniem dwóch pasów ruchu oraz wprowadzeniem ograniczenia prędkości – do 100 km/h. Równocześnie będą prowadzone prace nad wykonaniem nawierzchni w pasie rozdziału (pasie zieleni). Po tym nastąpi drugi etap zmiany organizacji ruchu.

W drugim i trzecim etapie obie jezdnie, do Warszawy i do Białegostoku, na długości ok. 730 m, zostaną zwężone do dwóch pasów ruchu. W drugim etapie wyłączona z ruchu zostanie jezdnia do Białegostoku, w trzecim – do Warszawy.

Ruch będzie się odbywał dwoma pasami w każdym kierunku przy wykorzystaniu sąsiedniej jezdni i utwardzonego pasa rozdziału. Jezdnie będą oddzielone od siebie barierami. Pas awaryjny nie będzie dostępny dla użytkowników. Wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości do 50 km/h. Wprowadzone zmiany będą obowiązywać przez najbliższe dwa lata.

W ramach budowy odcinka S19 Krynice – Dobrzyniewo – Białystok Zachód powstanie węzeł Białystok Zachód łączący dwie drogi ekspresowe – powstającą S19 z istniejącą S8. W ramach budowy węzła wykonana będzie też przebudowa S8 na długości blisko 2 km. Powstanie również 13 obiektów inżynierskich, w tym dwa mosty – nad rzeką Supraśl i rzeką Białą, a także wiadukt nad linią kolejową relacji Białystok – Ełk.

Droga ekspresowa S19 będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę (z rezerwą terenu pod trzeci pas) wraz z pasem awaryjnym i będzie przystosowana do obciążeń 11,5 t/oś. Rodzaj konstrukcji nawierzchni wybierze wykonawca, przy zachowaniu wymagań jakościowych GDDKiA.

Źródło: gov.pl/gddkia | źródło fot.: pixabay.com